مرا بر خیرخواهی کسی که با من نیرنگ کرده توفیق ده
و آن را که از من دوری کرده به خوبی پاد اش دهم
و به آن کس که محرومم ساخته بخشش کنم
و به آن که از من بریده بپیوندم
و بر خلاف آن که از من غیبت کرده از وی نیکو یاد کنم
و خوبی ر ا سپاس گزارم
و از بدی چشم بپوشم
***قسمتی از دعای بسیار زیبای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام***